Topsport

Topsport binnen Rugby Club ’t Gooi

Gooi 269

Rugby Club ’t Gooi is een (semi-)professionele topclub in Nederland met een eerste team wat elk jaar strijdt om het landskampioenschap voor de senioren in de Ereklasse en een tweede team (Gooi Lions) wat meedoet in de top van de Eerste klasse.

’t Gooi is een warme familieclub met een grote onderlinge betrokkenheid. Dit gevoel, in combinatie met een toegesneden opleidingsplan, maakt van ’t Gooi een onderscheidende club waar rugbytalent zich thuis kan voelen.

De afgelopen jaren heeft het eerste team zich elk jaar weer kunnen meten met de top van Nederland en het tweede team is afgelopen seizoen kampioen van de Eerste Klasse.
Dit geeft aan dat er diepte zit in de selectie en in de vereniging.

Rugby in Nederland is helaas nog altijd een amateursport. Dit betekent dat onze spelers en talenten veel van hun eigen tijd en inkomen besteden aan het rugby. Dit zijn niet alleen de zichtbare uren op het rugbyveld, maar ook de uren in de sportschool, de kosten van specifieke voeding, het reizen van A naar B en niet te vergeten het rusten voor of na een inspanning. Rugby Club ’t Gooi probeert zijn spelers en talenten waar mogelijk te ondersteunen op het gebied van huisvesting, vervoer en stage- of carrièremogelijkheden.

Mocht er op de Nederlandse velden een speler rondlopen die toe is aan een stap omhoog, zal ‘t Gooi openstaan om deze speler te verwelkomen. De club probeert hierin de eerste keus rugbyclub te zijn in Nederland; door onder andere het faciliteren van deskundige coaches, medische staf en de eerder genoemde ondersteuning op leefgebieden naast het rugby.

Kortom; Rugby Club ’t Gooi is een vereniging die bol staat van ambitie en waar we elkaar willen inspireren tot het leveren van prestaties op en naast veld!

Klik hier als je interesse hebt om bij Rugby Club ’t Gooi te komen spelen.