Rugby Club ’t Gooi

rugby club 't gooi

Rugby combineert snelheid met kracht, balvaardigheid met besluitvorming en doorzettingsvermogen met ultiem teamwork. Bovendien is rugby onze sport (in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt) toegankelijk voor kleine en grote, lichte en zware, snelle en minder snelle spelers. Kortom, voor ieder postuur en karakter is er een relevante en belangrijke positie. Net als in het leven eigenlijk.

Rugby Club ’t Gooi is meer

Rugby is voor ons meer dan een sport: het is een levenswijze. Het gaat om discipline, respect voor tegenstanders, referee en medespelers. Het gaat om het kunnen incasseren, offers maken en blindelings vertrouwen in je teamgenoten. Het gaat om een fanatieke, maar gecontroleerde strijd tijdens de wedstrijd om elkaar na afloop de hand te schudden en een glas te drinken.

Kortom: rugby vertegenwoordigt een aantal basisnormen en -waarden die we (als we eerlijk zijn) in ons dagelijks leven graag terug zien.

Het is lastig uit te leggen, maar na die eerste trainingen en wedstrijd wordt het snel duidelijk. Ga je door of haak je af? Zij die door gaan maken vanaf dat moment vrienden voor het leven.

Rugby Club ‘t Gooi, als één van de oudste, meest gerenommeerde en snelst groeiende clubs in Nederland, conserveert die rugbycultuur met veel passie en toewijding. Als familieclub die uitkomt in de hoogste klasse in Nederland, combineren onze leden al bijna 90 jaar een topsportmentaliteit met breedtesport en het welkome familieclub-gevoel.

Als dat je aanspreekt en je het allemaal wel eens wilt meemaken, kom dan naar onze trainingsavonden op dinsdag en donderdag of kijk een wedstrijd op zaterdag en zondag en laat je verrassen. Onze poort staat altijd open.

Living the magic of rugby!

Erik Bosman

Voorzitter Rugby Club ’t Gooi