Rugby Club ’t Gooi verwelkomt Gary Stevens als Head of Rugby

Na de aanstelling van coach Zane Gardiner als bondscoach van Rugby Nederland is het bestuur op zoek gegaan naar een geschikte opvolger voor Zane. We hebben gezocht naar een opvolger die, naast het coachen van het eerste team, ook de jeugd en jonge senioren kan helpen zich (verder) te ontwikkelen en iemand die trainers van de club verder kan begeleiden en opleiden. Wij zijn trots en verheugd dat Gary Stevens deze rol heeft geaccepteerd.

Gary is een professionele coach uit Nieuw-Zeeland, waar rugby op zeer hoog niveau wordt gespeeld en de grootste sport van het land is. Gary heeft in Nieuw-Zeeland in verschillende rollen gewerkt met de All Blacks U17, U20 en Sevens voor mannen en vrouwen. Hij komt van de professionele provincieclub Tasman Makos, waar hij voorheen als speler actief was, en zich later als coach heeft ontwikkeld.
Hier heeft hij zich voornamelijk bezig gehouden met talent-ontwikkeling en -rekrutering, het opzetten en uitrollen van high performance programma’s en gerichte coaching op skills en set pieces.
De laatste club waar hij als Head of Rugby actief was Kelso RFC dat in Schotland uitkomt in de National 1 divisie.

Sinds 2007 is Gary gekwalificeerd als World Rugby Level 4 Coach. Ook is hij een World Rugby Coach Educator en gecertificeerd als Coach Developer NZ Rugby , iets waar het bestuur zeer verheugd mee is zodat genoeg trainers kunnen worden opgeleid om de sterke groei binnen de jeugd en senioren verder te kunnen begeleiden.

Rugby Club ’t Gooi heeft de ambitie zich verder te ontwikkelen in Rugby Nederland. Het bestuur is ervan overtuigd dat met de aanstelling van Gary verdere stappen kunnen worden gezet op het gebied van talent ontwikkeling, opzetten van een high performance programma in de club, het opleiden van coaches en trainers, het ontwikkelen en uitrollen van jeugdprogramma’s en last but not least ons eerste team naar nieuwe successen leiden.

Morgenmiddag, rond 14:00u voorafgaand aan de thuiswedstrijd van Rugby Club ’t Gooi tegen URC in Naarden willen wij Gary aan alle leden, sponsoren, vrienden en supporters officieel presenteren. Graag nodigen wij daarom iedereen uit om hierbij aanwezig te zijn en hem een warm welkom te geven.

Met ovale groet, het bestuur van Rugby Club ‘t Gooi