NK MINI’s RC DELFT – 13 MEI 2017

Op zaterdag 13 mei 2017 vond bij RC Delft de finale plaats van het mini toernooi.´t Gooi had zich hiervoor gekwalificeerd, net als 15 andere teams uit heel Nederland. Na de warming up en de officiële opening, mocht het team meteen stevig aan de bak tegen HRC Den Haag. Den Haag speelde sterk en profiteerde van de slaperigheid van het ´t Gooi in de eerste minuten. De eerste helft eindigde hierdoor in 2-0 voor Den Haag. ’t Gooi bood de tweede helft goed tegenstand, Den Haag kwam niet meer over de try lijn.

De tweede wedstrijd was tegen de Oysters: ’t Gooi lustte ze rauw en won met 3-0. Hierdoor stond ’t Gooi gelijk met poule genoot Haarlem. De derde wedstrijd tegen Haarlem was dus belangrijk en heel spannend. In de laatste minuut stond ’t Gooi 1-0 voor, maar in de laatste actie werd er nog een try gemaakt door Haarlem. Na twee keer extra tijd moesten er penalty kicks genomen worden. Haarlem won toen. Er was veel verdriet bij ’t Gooi.

Pannenkoeken, broodjes en veel andere lekkere dingen plus een mooie speech van coach Michael gaven de jongens en dame nieuwe energie.’t Gooi speelde daarna twee mooie wedstrijden, 3-1 tegen Groningen en 2-0 tegen de Dukes. Het team speelde daarom de finale van de plates en won overtuigend met 3-1 tegen opnieuw de Oysters. Dit betekende een derde plek. Met een mooie medaille en een grote glimlach gingen de spelers na een mooi toernooi naar huis.