Junioren Landskampioen

Vol trots en voldoening kijken we terug op het seizoen 2018-2019.

Een seizoen waarin de Junioren vrijwel ongeslagen op de eerste plaats in de Cup poule eindigden en daarmee de finale van het Landskampioenschap haalden.

De finale werd gespeeld tegen de Haagse Rugby Club, een tegenstander van formaat, letterlijk en figuurlijk. Een spannende pot, waarbij beide teams duidelijk aan elkaar gewaagd waren en mooi rugby lieten zien.

In de eerste helft werd het net voor rust 14-0, waarmee ‘t Gooi met een comfortabele voorsprong de tweede helft kon beginnen. Den Haag liet het hier niet bij zitten en herpakte zich goed naar 14-7 aan het begin van de tweede helft. Hoewel Den Haag sterk bleef spelen en tot het laatste moment de druk hoog hield, gaf ‘t Gooi de voorsprong niet uit handen en eindigde de wedstrijd met een verdiende en duidelijke zege voor ‘t Gooi 27-7.

Een speciaal woord van dank gaat uit naar de coaches en trainers van onze jongens.

Zij zetten zich op vrijwillige basis al jaren in om een gemotiveerd, hecht en skilled team neer te zetten. Teams bouw je niet in 5 minuten. Hoe waar dit is, bleek tijdens de finale.

De kroon op een prachtig seizoen!