Junioren in de finale!

Mag ik jullie vertellen hoe trots we zijn op onze Junioren?

Natuurlijk is dé derby die telt die tegen Hilversum, maar als je al sinds de Turven stuivertje wisselt met The Dukes dan wordt dat toch een beetje het ’team to beat’.

Stuivertje wisselen, ook dit seizoen.

September, 1e fase Cup poule, ’t Gooi – The Dukes, 16 – 21
Een harde wedstrijd met meer kansen voor ’t Gooi dan benut, maar ondanks het thuisvoordeel gingen de Bosschenaren naar huis met de winst.
November, 2e fase Cup poule, The Dukes – RC ’t Gooi, 19 – 0
Pijnlijk, helemaal naar het Zuiden, inentingen checken, paspoorten mee, tolk geregeld, en dan afgemaakt worden. Een knauw in het zelfvertrouwen.
Februari, 3e fase Cup poule, ’t Gooi – The Dukes, 22 – 19
Onder invloed van het verhaal over de Mapogo leeuwenbroeders van Gareth hebben de Junioren “Lions” toegevoegd aan hun yell. En als leeuwen hebben ze gevochten. Met 3 punten verschil werden ineens The Dukes van hun alfa positie verstoten. Genoeg om het zelfvertrouwen weer terug te krijgen?

JAAAAAAAAAAAA! Want afgelopen zaterdag, op het vers gemaaide kunstgras van Den Bosch in de kruisfinale van de Cup poule kwalificeerde de Junioren van Rugby Club ’t Gooi zich voor de finale van het landskampioenschap!
Het was echt zenuwslopend. We hebben lang 10-25 voorgestaan en de laatste 3 uur speeltijd (zo voelde het) in de 22 de slinkende, nu 17-25 voorsprong verdedigd. Met een gele kaart…. Voor sommige (hockey?) ouders zelfs aanleiding om de scheids te willen helpen, maar dat was van tijdelijke aard gelukkig. Eind goed al goed, wat een ongelofelijke ontlading toen het eindsignaal kwam, met een 17 – 25 overwinning! Wat een feest! Wat een trots!

En hoe gaaf ook voor trainer Luke die met ‘no-more-nice-guy-trainingen’ de jongens al het hele seizoen verteld dat winnen kan. Dat de skills er zijn, dat het om de mindset gaat. Dat we geen Gooisch kwartiertje meer accepteren. En dat we met zelfvertrouwen dikker zijn dan bovenarmen en iedereen kunnen pakken.

En over dat zelfvertrouwen gesproken, boys, op naar de finale. Op naar HRC. We gaan die titel pakken. No more nice guys! Lions, Lions, Lions!

Luke congratulations on behalf of all of us on the engagement! That’s a win even bigger then the final! Lekker!