Scholen

schoolprogramma

Rugby Club ’t Gooi biedt in samenwerking met de Sean Gallagher Stichting scholen clinics aan om leerkrachten en leerlingen kennis te laten maken met rugby; de tweede meest populaire teamsport ter wereld!

Voor scholen bevorderen we touch rugby: een non-contact versie van rugby, waarbij niet mag worden getackeld. Touch rugby is een snel, leuk en sportief spel dat gespeeld kan worden met gemengde teams van jongens en meisjes.

Touch rugby is een uitstekende sport om teamwerk te ontwikkelen en het kan worden gespeeld op elk formaat veld. Op toernooien worden velden van 70 x 50 meter gebruikt voor teams van zes spelers (dit is ongeveer een half voetbalveld). Kleinere velden zijn ook mogelijk, met aanpassing van het aantal spelers. Voor jonge kinderen vanaf 5 jaar, spelen we een variant genaamd ’tag rugby’, waar een velcro tag wordt gebruikt die je van je tegenstander moet afpakken ter vervanging van het tackelen.

Clinics worden aangeboden op onze rugbyclub of op uw locatie tijdens of na de schooltijd.
Meestal bestaat een clinic uit drie sessies van 60 of 90 minuten, maar aanpassingen daarvan zijn mogelijk.

De maximale groepsgrootte is 100 leerlingen. De beste groepsgrootte is 20 tot 40. Prijzen zijn inclusief het materiaal.

Periodiek organiseren wij bijeenkomsten en clinics voor sportdocenten bij Rugby Club ’t Gooi.
Ook organiseren wij toernooien voor scholen.

Heeft u belangstelling of wilt u meer weten? Neem dan contact op via dit contactformulier.