Rugby Academy Midden Oost

rugby academy midden oost ramo

Rugby Club ’t Gooi heeft al meerdere spelers afgeleverd aan de Rugby Academy Midden Oost. Deze Academy biedt samenwerking met de Nederlandse Rugby Bond en NOC*NSF jonge gemotiveerde jongens en meisjes vanaf 12 jaar uit de hele regio Midden- en Oost Nederland een gecombineerde middelbare school – Topsportopleiding aan. Dat vraagt natuurlijk een hoop inzet en discipline van de deelnemers, maar de beloning is dan ook uniek te noemen, geweldige trainingen, nationale – en internationale wedstrijden en niet te vergeten de Topsportstatus (Belofte) van NOC*NSF.

De trainers van de rugby academy

Onder de vakkundige leiding van Gareth Gilbert, Zane Gardiner en Mathiew Cribbs trainen de rugbytalenten op de velden van het Comenius College in Hilversum. Topsport vraagt veel tijd voor trainingen, wedstrijden en reizen. Een Topsport Talenten School houdt rekening met deze sportactiviteiten door extra faciliteiten aan te bieden. De faciliteiten hangen af van wat de topsporter nodig heeft. Het Comenius College past maatwerk toe voor elke sporter. Voor de school is het daarbij van belang dat de sporter een goed schooldiploma haalt. Topsporters kenmerken zich door het kunnen combineren van topsport en studie.

Onze hoop is dat al onze jonge talenten uiteindelijk uitgroeien tot in ieder geval spelers van Team NL, en …. misschien wel de WK van 2027.

www.rugbyacademymiddenoost.nl
info@rugbyacademymiddenoost.nl