Belangrijk weekend in aantocht voor Rugby Club ‘t Gooi

Driedubbele dosis voor het uitkiezen

Aankomende zaterdag staat bol van spannende wedstrijden voor Rugby Club ’t Gooi.

De Mini’s (U12) spelen thuis om de hoofdprijs in het landelijk minitoernooi, Junioren (U16) strijden om het landskampioenschap in de finale tegen Haagse Rugby Club, en het eerste team speelt ‘s-middags de beslissende wedstrijd voor plaatsing in de finale van de ereklasse tegen aartsrivaal Hilversum.

Allereerst vindt op zaterdag 11 mei Het Landelijk Minitoernooi plaats op de velden van Rugby Club ’t Gooi. Het toernooi wordt georganiseerd in samenwerking met Rugby Nederland en maar liefst 16 teams uit heel Nederland in de categorie Mini’s (10 & 11 jaar) spelen tegen elkaar om de hoofdprijs, de sportiviteitsprijs.

Wie geïnteresseerd is in rugby, een keer kennis wil maken met de sport of de mini’s van Rugby Club ’t Gooi wil komen toejuichen is van harte welkom. De Kick Off is om 10:30u en de finale start om 14.30u.

De Junioren (14 en 15 jaar) spelen ‘s-middags in het stadion van het Nationaal Rugby Centrum in Amsterdam de finale van het Landskampioenschap tegen de Haagse Rugby Club. Het team van Rugby Club ’t Gooi werd twee jaar geleden in vrijwel dezelfde samenstelling ook landskampioen in de toenmalige categorie Cubs (U14). Veel teamgenoten spelen al vanaf jongs af aan bij Rugby Club ’t Gooi en hebben hun samenspel en rugby skills op een hoog niveau weten te brengen. Spektakel verzekerd dus in deze finale. Kick-Off is om 13:30.

Dan tot slot de beslissende wedstrijd voor de heren van ’t Gooi 1st XV. De strijd om het landskampioenschap in de ereklasse is dit jaar spannender dan ooit.  Rugby Club DIOK heeft zich al verzekerd van een finaleplaats en aanstaande zaterdag zal in de allerlaatste wedstrijd van het seizoen bepaald worden welke tegenstander ze tegenover zich krijgen. Wordt het Rugby Club ’t Gooi of Rugby Club Hilversum? Mis het niet, de kick-off is om 15:00 op het hoofdveld van Rugby Club Hilversum.