Waarom Rugby Club ’t Gooi

pagina Geschiedenis

Rugby Club ‘t Gooi bestaat al sinds 1933 en mag zich rekenen tot een van de oudste clubs van Nederland. De club heeft aan de bakermat gestaan van het vaderlandse en internationale rugby. Oorspronkelijk was het clubhuis in Naarden-Vesting (vandaar de benaming “de Poort”), maar bij het 50-jarig bestaan werd een schitterend nieuw clubhuis in gebruik genomen bij het rugbyveld op sportpark Naarden. Geheel van hout en grotendeels door eigen leden gebouwd, ademt dit gebouw de unieke sfeer van Rugby Club ’t Gooi.

Ruim 80 jaar na de oprichting telt de club meer dan 350 leden. De afgelopen vijf jaar is het aantal jeugdleden zelfs bijna verdubbeld en daarmee zitten we behoorlijk in de lift. ‘t Gooi is een echte familieclub; vaders spelen in de seniorenteams, zonen en – hier en daar een dochter – schitteren in de jeugdteams. Altijd veel ouders en vrienden langs de lijn en trouwe vrijwilligers die de club een warm hart toedragen.

Met de selectieteams spelen we mee in de top van Nederland; naast het beoefenen van topsport en de ambitie om landskampioen te worden, is gezelligheid, participatie, clubgevoel en rugby op ieder niveau net zo belangrijk. Het één kan niet zonder het ander bestaan.